Laboratorium RTV i Badań Medioznawczych

Opis

Laboratorium będzie rejestrować przekazy z telewizji, radia, streamingu online i Internetu, a także gier, wirtualnej rzeczywistości i nośników fizycznych. Automatyczne lub ręczne, przez ekspertów treści będą badane pod kątem samego przekazu oraz jego odbioru.

Usługi

  • nasłuchu i rejestracji wybranych programów w radiu i telewizji oraz ich przechowywania;
  • badania porównawczego przekazów w radiu, telewizji i Internecie np. możemy dokonać porównania równoległych serwisów informacyjnych, jak również ocenić szybkość publikacji informacji, prowadzić długotrwałą obserwację przekazu;
  • analizy programów RTV w czasie rzeczywistym np. poprzez wykorzystanie konwersji audycji na tekst (speech-to-text), wykrywanie słów kluczowych, detekcję charakterystycznych obrazów, analizę koloru;
  • obserwacji treści grup serwisów internetowych lub mediów społecznościowych poprzez zmianę w czasie pierwszych stron, wykrywanie artykułów, zmianę w trendach tekstu lub emisje reklamowe;
  • badania i rejestrowania wrażeń odbiorców – indywidualnie lub grupowo, w grupie focusowej, w auli kinowej lub online – połączone z rejestracją wrażeń (audio, wideo, screencast, reakcje somatyczne, eyetrack, mousetrack, głosowanie) i późniejszą ich analizą.

Odbiorcy

Media, Komunikacja społeczna, Internet, Badania online, User Experience, Webmastering, Social media, Marketing, Public Relations, Monitoring mediów

Skip to content